Portal pracy dla hostess, modelek, pracowników tymczasowych

Pomoc

Tematy pomocy:

  1. Czym jest pracaDNA.pl?
  2. Jak się zarejestrować?
  3. Na co należy zwrócić uwagę podczas rejestracji?
  4. Jakie korzyści płyną z rejestracji?
  5. Jakie zdjęcia należy dołączać?
  6. Jak zgłaszać swoją kandydaturę?
  7. Jakie należy spełniać warunki, by być zatrudnionym?
  8. Jaki rodzaj umowy jest zawierany?
  9. W jaki sposób wypłacane jest wynagrodzenie za pracę?
  10. W jakim terminie wpłacane jest wynagrodzenie za pracę?
  11. Jak zrezygnować ze współpracy?

1. Czym jest pracaDNA.pl?

Serwis pracaDNA.pl to wspólny portal pracy stron hostessa.pl, dnamodelki.pl i czasownik.pl,
prowadzony przez DNA sp. z o.o. sp. k., który umożliwia stały i bezpłatny dostęp do najnowszych ofert pracy z terenu całego kraju. Więcej w sekcji O portalu.

2. Jak się zarejestrować?

ETAP 1/2

- wpisz swój adres mailowy
- wpisz hasło, którego chcesz używać - hasło musi składać się z minimum 4 znaków
- wpisz ponownie wybrane hasło
- wpisz kod z obrazka
- zaznacz opcje "wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych"
- kliknij "Rejestracja"

W sytuacji wystąpienia błędu dotyczącego istniejącego już adresu mailowego...

...kliknij "formularz przypomnienia hasła".

Następnie wpisz swój adres mailowy, przepisz kod z obrazka i kliknij "Wyślij"

Po prawidłowym wykonaniu powyższego, nowe hasło wraz z linkiem zostanie wysłane na Twój adres mailowy.

Kliknij link który otrzymasz w mailu.

Następnie pojawi się okienko potwierdzające, kliknij opcję "Zaloguj się".

Zaloguj się wpisując swój adres e-mail i nowe hasło, które wcześniej zostało wysłane na Twoją skrzynkę mailową - kliknij "Zaloguj".

ETAP 2/2

Wprowadź dane:
- wpisz swoje imię (imiona)
- wpisz swoje nazwisko
- wybierz płeć
- wpisz datę swojego urodzenia (dzień, miesiąc i rok)
- wpisz numer dowodu osobistego
- wpisz numer PESEL
- wpisz swój nr konta (jeżeli nie posiadasz rachunku bankowego, wpisz nr konta osoby do której chcesz abyśmy wysyłali wynagrodzenie za zlecenie)
- wpis swój adres zamieszkania zgodny z tym używanym do rozliczeń z Urzędem Skarbowym (wpisz ulicę, nr domu/mieszkania, kod pocztowy i miasto)
- zaznacz „Inny adres korespondencyjny” tylko wtedy kiedy jest to adres inny niż adres zameldowania (wtedy też uzupełnij nazwę ulicy, nr domu/mieszkania, kod pocztowy i miasto)
- wpisz nazwę i dokładny adres Urzędu Skarbowego
- wpisz swój nr telefonu komórkowego
- wpisz swój nr telefonu stacjonarnego


- kliknij "Zapisz zmiany"

Powyższe dane są nam niezbędne do późniejszego kontaktu, wystawiania umów i wypłacania wynagrodzenia.

W kolejnych krokach wpisz dane, które pomogą nam wyselekcjonować dla Ciebie odpowiednie oferty pracy:

- wybierz działy, z których chcesz otrzymywać oferty pracy
- jeśli chcesz współpracować z nami w charakterze modelki/modela oprócz uzupełnienia danych na profilu wyślij swoje portfolio na modelki@dna.com.pl
- wybierz preferowane miejsce pracy i alternatywne miejsce pracy, to bardzo ważny punkt!
- jeśli chcesz współpracować z nami w charakterze pracownika tymczasowego lub informatyka uzupełnij znane zagadnienia (pole dostępne tylko w przypadku informatyków) i/lub rodzaj pracy, która Cię interesuje (dostępne w przypadku pracowników tymczasowych)
- po uzupełnieniu danych kliknij „Zapisz zmiany”

W następnym kroku zostaniesz poproszona/y o uzupełnienie danych dotyczących umiejętności i uprawnień (prawo jazdy, książeczka Sanepidu w przypadku Hostess/Hostów) oraz wykształcenia, znajomości języków obcych i doświadczenia zawodowego. Żeby uaktywnić dany moduł kliknij przycisk "+ Dodaj", następnie uzupełnij pola i kliknij przycisk "Zapisz". W każdym przypadku możesz dodawać kolejne moduły, edytować je i kasować. Jeśli znasz kilka języków dodaj wszystkie, podobnie zrób z wykształceniem i doświadczeniem zawodowym.

Jeśli wybrałaś/eś dział Hostessa/Host/Modelka/Model uzupełnij starannie dane dotyczące wyglądu.

W kolejnym kroku przejdź do uzupełnienia działu Zdjęcia i dokumenty.

PAMIĘTAJ: na podstawie Twoich zdjęć nasi Klienci wybierają hostessy/hostów do pracy, dopilnuj więc aby były one wyraźne, przedstawiające dokładnie Twoją twarz i sylwetkę. Zdjęcia zabronione to zdjęcia z alkoholem, używkami, w towarzystwie innych osób, w okularach przeciwsłonecznych, artystyczne, przysłaniające twarz.

Uwaga: zdjęcia mogą mieć maksymalną rozdzielczość 1920x1600px i maksymalny rozmiar 4MB. Większe zdjęcia nie zostaną przyjęte przez system.
Dla osób, które mają za duże zdjęcia i nie potrafią ich zmniejszyć polecamy stronę zmniejszacz.pl (zalecamy wybrać rozmiar 1024x768 oraz ODZNACZYĆ punkt 5 - czyli bez znaku wodnego).

Dodaj zdjęcia:
- wybierz zdjęcie
- wpisz opis zdjęcia (np. imię i nazwisko)
- wybierz „Zapisz zdjęcie”

- dodaj kolejne zdjęcie
- wpisz opis zdjęcia np. (imię i nazwisko)
- kliknij "Zapisz zdjęcie"

- w ten sposób możesz dodać maksymalnie 9 zdjęć

- po dodaniu wszystkich zdjęć koniecznie ustaw wybrane zdjęcie jako główne

PAMIĘTAJ a podstawie twojego CV (możesz dodać też list motywacyjny lub referencje) nasi Klienci wybierają pracowników do prac tymczasowych i stałych. Dopilnuj więc aby twoje CV było czytelne i zawierało niezbędne informacje.
Dodaj dokumenty:
- dodaj plik
- wybierz rodzaj dokumentu (CV, list motywacyjny, inny dokument)
- kliknij "Zapisz dokument”

- możesz dodać trzy dokumenty

UWAGA: w tej sekcji dodaj także skan lub zdjęcie legitymacji żeby potwierdzić swój status ucznia/studenta.

Dodaj legitymację:
- wybierz termin ważności legitymacji
- wgraj przód legitymacji
- wgraj tył legitymacji
- kliknij "Zapisz legitymację”

UWAGA: wgraj pliki w oba pola jednocześnie, a dopiero później kliknij „Zapisz legitymację”. Jeśli masz skan/zdjęcie obu stron w jednym pliku wgraj je w pole na przód legitymacji i zapisz. Nie jest natomiast możliwe wgranie pliku tylko w pole na tył legitymacji – jeśli chcesz zaktualizować legitymację musisz ją skasować i wgrać ponownie przód i tył.

REJESTRACA ZAKOŃCZONA Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych danych obserwuj swój profil i oferty, które zaczną się regularnie pojawiać.

3. Na co należy zwrócić uwagę podczas rejestracji?

Podczas rejestracji należy zwrócić szczególną uwagę na poprawne:
- wprowadzenie danych osobowych, które umożliwiają identyfikację personalną
- wprowadzenie aktualnego numeru telefonu
- dodanie zdjęć w przypadku Hostess/Hostów i CV dla Pracowników tymczasowych
- wprowadzenie nr konta bankowego, na które wysyłane jest wynagrodzenie za pracę

4. Jakie korzyści płyną z rejestracji?

Każda zarejestrowana osoba otrzymuje na swoją skrzynkę mailową informacje o znajdujących się w jej profilu najnowszych ofertach pracy, wyselekcjonowanych zgodnie z określonymi wcześniej preferencjami.

5. Jakie zdjęcia należy dołączać?

W przypadku Hostess/Hostów zdjęcia są podstawą podczas wyboru kandydatów przez Klienta, dlatego też ważne jest, by zdjęcia były wyraźne, przedstawiające twarz i całą sylwetkę. Zdjęcia nieprawidłowe to: zdjęcia artystyczne, akty, zdjęcia przysłaniające twarz, zdjęcia z osobami towarzyszącymi, w okularach słonecznych i zdjęcia z alkoholem.

6. Jak zgłaszać swoją kandydaturę?

ETAP 1

- w swojej skrzynce mailowej znajdziesz informacje o pojawiających się w Twoim profilu nowych ofertach pracy
- kliknij link i zaloguj się na www.pracaDNA.pl
- po zalogowaniu znajdziesz zakładkę "Aktualne oferty pracy", tam znajdują się propozycje zleceń

Przy każdej ofercie znajduje się opcja „Rozwiń”, która pokazuje szczegóły oferty oraz opcja „Ukryj”, przy pomocy której możesz schować ofertę do sekcji „Ukryte oferty pracy”.

ETAP 2

- wybierz ofertę, która Cię zainteresowała
- kliknij „Rozwiń” przy wybranej ofercie

ETAP 3

- zapoznaj się z warunkami danego zlecenia
- zdecyduj, czy praca Cię interesuje
- jeżeli chcesz zgłosić swoja kandydaturę kliknij przycisk "Aplikuj"

ETAP 4

Po kliknięciu "Aplikuj" Twoje zgłoszenie jest wysłane. Status zgłoszenia możesz obserwować w panelu „Moje zgłoszenia”. Na tym etapie możesz też samodzielnie zrezygnować z rekrutacji – zawsze rezygnuj z ofert jeśli Twoje zgłoszenie stanie się nieaktualne, ułatwi nam to pracę. Kolejny etap to „Wstępna kwalifikacja” czyli przedstawienie Twojej kandydatury Klientowi – nie możesz już wtedy samodzielnie zrezygnować z rekrutacji – pod ofertą znajdziesz informacje jak zrezygnować. Jeśli zostaniesz wybrana/y do realizacji zlecenia skontaktuje się z Tobą telefonicznie nasz pracownik. Wtedy też podpiszesz z nami umowę i uzyskasz wszystkie formalne informacje.

7. Jakie należy spełniać warunki, by być zatrudnionym?

Każda oferta widniejąca w Twoim profilu zawiera informacje, jakie wymagania należy spełniać. Każe zlecenie rozpatrujemy indywidualnie. Należy więc skrupulatnie zapoznać się z treścią otrzymanego ogłoszenia.

8. Jaki rodzaj umowy jest zawierany?

W zależności od zlecenia, zawierane są następujące umowy: umowa o dzieło, umowa zlecenia, umowa o pracę na czas określony, umowa o pracę na czas nieokreślony.

9. W jaki sposób wypłacane jest wynagrodzenie za pracę?

Płatność należności za pracę następuje przelewem na konto.

10. W jakim terminie wpłacane jest wynagrodzenie za pracę?

Płatność należności za pracę następuje w terminie 14-30 dni (w zależności od zlecenia) od daty zakończenia zlecenia. Jednakże w sporadycznych przypadkach widniejących w umowie, właściciel portalu, firma DNA sp. z o. o. sp. k., zastrzega sobie prawo do regulacji należności w nieprzekraczalnym terminie 60 dni od zakończenia zlecenia.

11. Jak zrezygnować ze współpracy?

Rezygnacja ze współpracy i tym samym wykreślenie danych pracownika z bazy danych pracaDNA.pl następuje po wysłaniu wiadomości mailowej o treści REZYGNUJĘ ZE WSPÓŁPRACY na adres rekrutacja@dna.com.pl